Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimální parametry bezbariérovosti krytých plaveckých bazénů se zaměřením na potřeby osob s omezenými možnostmi pohybu a orientace
Hajdů, Jaroslav ; Kovařovic, Karel (vedoucí práce) ; Břečková, Gabriela (oponent)
Název práce: Optimální parametry bezbariérovosti krytých plaveckých bazénů se zaměřením na potřeby osob s omezenými možnostmi pohybu a orientace. Subject: Optimal Parameters for Barrier-free Indoor Swimming Pools Focusing on the Needs of People with Limited Motion and Orientation Abilities. Cíle práce: Cílem práce vyhodnotit optimální parametry bezbariérovosti krytých plaveckých bazénů s přihlédnutím k požadavkům osob s omezenou schopností pohybu a orientace. Na základě potřeb těchto osob a aktuálních zákonných norem sestavit přehled parametrů pro výstavbu a hodnocení plaveckých areálů v ČR. Dále zjistit názory na toto téma u studentů stavebních vysokých škol. Metoda: Bude provedeno dotazníkové šetření vybrané populace. Dále bude využito metody polostandardizovaného rozhovoru a proveden terénní výzkum u sledovaných objektů. Výsledky: Potvrdí nebo vyvrátí předem stanovené hypotézy a přispějí k porozumění dané problematice. Bude vytvořen podklad k vytvoření optimálního bezbariérového projektu. Klíčová slova: bezbariérové prostředí, plavecký bazén, zrakově postižení, tělesné postižení. 2
Systém poskytování léčebné rehabilitační péče dospělým osobám se zdravotním postižením v ČR: souvislost zdravotně-rehabilitační péče, integrace a kvality života
Tomášková, Vladimíra ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Čabanová, Bohumila (oponent)
Diplomová práce "Systém poskytování léčebné rehabilitační péče dospělým osobám se zdravotním postižením v ČR: souvislost zdravotně-rehabilitační péče, integrace a kvality života" mapuje jednotlivé druhy poskytované léčebně- rehabilitační péče (mezi které patří např. ambulantní rehabilitace nebo lázeňská léčba), které systém nabízí osobám s tělesným postižením. Údaje byly získány z kvalitativních rozhovorů provedených s pacienty i odborníky působící v oblasti zdravotně-rehabilitační i sociální péče. Při výzkumu byla využita také autobiografická metoda. Jednotlivé druhy poskytované péče jsou hodnoceny z hlediska pacientů - příjemců péče, i z hlediska odborníků - poskytovatelů péče. Sledovány byly zejména množství, dostupnost, frekvence, kvalita a zejména možnosti získání a potřebnost jednotlivých druhů léčebně-rehabilitační péče v návaznosti na její vliv na možnost integrace a kvalitu života osob s tělesným postižením. Pomocí metody stromu problémů byly výsledky výzkumu uspořádány a vyhodnoceny. V závěru práce byly identifikovány problémové oblasti fungování celého systému a nastíněny možnosti jejich řešení na poli veřejné a sociální politiky.
Možnosti pracovního uplatnění jedinců s tělesným postižením
TREPKOVÁ, Vendula
Bakalářská práce se zabývá zaměstnáváním osob s tělesným postižením. Cílovou skupinou jsou zde dospělí jedinci s tělesným postižením (s poruchou hybnosti). Práce má za úkol zkoumat vliv pracovního uplatnění na kvalitu života jedinců s tělesným postižením. Výzkumem bylo zjištěno, že pracovní začlenění jedinců s tělesným postižením, je významné pro jejich větší socializaci, ať už mezi většinovou či menšinovou populaci. Dále, že jsou respondenti ve své práci spokojení a že u nich práce hraje významnou roli, avšak ne až natolik, aby byla jediným či hlavním smyslem jejich života.
Optimální parametry bezbariérovosti krytých plaveckých bazénů se zaměřením na potřeby osob s omezenými možnostmi pohybu a orientace
Hajdů, Jaroslav ; Kovařovic, Karel (vedoucí práce) ; Břečková, Gabriela (oponent)
Název práce: Optimální parametry bezbariérovosti krytých plaveckých bazénů se zaměřením na potřeby osob s omezenými možnostmi pohybu a orientace. Subject: Optimal Parameters for Barrier-free Indoor Swimming Pools Focusing on the Needs of People with Limited Motion and Orientation Abilities. Cíle práce: Cílem práce vyhodnotit optimální parametry bezbariérovosti krytých plaveckých bazénů s přihlédnutím k požadavkům osob s omezenou schopností pohybu a orientace. Na základě potřeb těchto osob a aktuálních zákonných norem sestavit přehled parametrů pro výstavbu a hodnocení plaveckých areálů v ČR. Dále zjistit názory na toto téma u studentů stavebních vysokých škol. Metoda: Bude provedeno dotazníkové šetření vybrané populace. Dále bude využito metody polostandardizovaného rozhovoru a proveden terénní výzkum u sledovaných objektů. Výsledky: Potvrdí nebo vyvrátí předem stanovené hypotézy a přispějí k porozumění dané problematice. Bude vytvořen podklad k vytvoření optimálního bezbariérového projektu. Klíčová slova: bezbariérové prostředí, plavecký bazén, zrakově postižení, tělesné postižení. 2
Možnosti inkluzivního vzdělávání žáků s tělesným postižením v základních školách na Třebíčsku
PLÍŠKOVÁ, Kateřina
Práce na téma "Možnosti inkluzivního vzdělávání žáků s tělesným postižením v základních školách na Třebíčsku" se zaměřuje na možnosti integrace. Jedinci s tělesným postižením jsou dle literatury nejvhodnější kandidáti k inkluzivnímu vzdělávání. Při vzdělání v běžné základní škole jim brání především bariéry architektonické. Integrace se v poslední době stala jedním z často probíraných témat. V současné době se usiluje o rovná práva jedinců se zdravotním postižením nejen ve vzdělání, ale také ve společnosti. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů zdravotní postižení a tělesné postižení, dále se věnuje druhům tělesných vad, jejich příčinám vzniku i přidruženým onemocněním. Práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu, soustředí se na současné změny a rozebírá specifika vzdělávání jedinců s tělesným postižením. V krátkosti se zmiňuje o školském poradenském pracovišti a podpůrných opatřeních, u nichž se více soustředí na asistenta pedagoga a individuální vzdělávací plán. V úvodu praktické části bakalářské práce autorka popisuje cíl práce, věnuje se popisu technik a metod. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak jsou základní školy na Třebíčsku připraveny na inkluzivní vzdělávání žáků dětí s tělesným postižením v hlavním vzdělávacím proudu. Na základě stanoveného cíle bakalářské práce byla formulována hypotéza, která zněla: Připravenost základní školy je ovlivněna dosud získanými zkušenostmi s již dříve integrovanými žáky. Ke sběru dat bakalářské práce byl použit kvantitativní výzkum. Použita byla metoda dotazování a techniky vlastního dotazníku. Výsledky dotazníkového šetření jsou pro přehlednost doplněny grafy a tabulkami. Osloveny byly všechny základní školy na Třebíčsku. Aby autorka zajistila vysokou návratnost, školy osobně navštívila a vyučujícím předala dotazníky. I přesto se sedm škol odmítlo výzkumného šetření zúčastnit z důvodu nedostatku času, nezájmu o zkoumané téma nebo nadbytku už předchozích dotazníkových šetření. Realizace výzkumu probíhala v měsíci dubnu a zúčastnilo se ho 51 základních škol. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotézy byly srovnávány zvlášť výsledky škol, které mají již předchozí zkušenost s integrací, a těch škol, které tuto zkušenost nemají. Z tohoto srovnání se potvrdilo, že připravenost škol je ovlivněna již získanými zkušenostmi s integrovanými žáky. Výsledky ukázaly, že 45 % škol má zkušenost s inkluzivním vzděláváním žáků s tělesným postižením. Přičemž na 14 školách se jedinec s postižením současně vzdělává. Tyto školy musely řešit architektonické bariéry formou úprav schodišť, instalací šikmé plošiny, výtahu nebo zapůjčení tzv. schodolezu. Ve školách, které s integrací jedince s tělesným postižením zkušenosti nemají, se stavební bariéry nalézají. Pouze dvě školy zmínily, že jsou bezbariérové. Z výsledků je patrné, že další významný faktor ovlivňující integraci jsou lidé, kteří se na integraci podílejí. Jedná se o rodiče, asistenta pedagoga a vedení školy. Mezi všemi je pochopitelně naprosto stěžejní bezproblémová komunikace a vzájemná spolupráce. Tato práce by mohla sloužit především pro rodiče dětí s tělesným postižením, kteří se připravují na vstup do základní školy. Práce může být dále využívána samotnými základními školami na Třebíčsku či širokou veřejností, zajímající se o problematiku inkluzivního vzdělávání.
Zjištění stavu architektonických bariér ve veřejnoprávních budovách pro osoby s tělesným postižením (komparace lokalit: Soběslav a Tábor)
VÁCHOVÁ, Tereza
Teoretická část této bakalářské práce objasňuje základní terminologii, definuje tělesné postižení a popisuje postoje společnosti k postiženým obyvatelům. Dále vysvětluje pojem protetika a některá zařízení a příslušenství invalidního vozíku. Praktická část je věnována mapování bariér popisnou metodou ve zvolených městech, v Soběslavi a v Táboře. Druhá polovina praktické části obsahuje vzájemnou komparaci obou měst. Na jejím základě a na základě získaných dat lze hodnotit snahu obou lokalit odstraňovat bariéry ve veřejnoprávních budovách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.